Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nu är det semester...

Kategori: Hobby

(Sunnanö Camping)

Här sitter jag nu i husvagnen och har semester. Klockan 17.00 idag gick jag av sista passet, stressade hem där pojkarna hade packat som galningar. I ett tidigare inlägg skrev jag att jag hoppades att det inte skulle bli så fasligt med fiskesaker med för att mina krukor med pelagoner skulle med i bilen. Men det var bara att glömma dessa 6 krukor, för när vi hade fyllt bilen med saker och mat, då fanns inte många millimeter till övers. Nåja lite grinig blev jag väl, hungrig var jag också. Klockan 19.00 då öppnade himlen sina portar och åska och regn berikade mina start på semester. Nu kan det bara bli bättre...

Nu har vi käkat varma mackor, gubben står på bryggan och metar mört, lillspiggen är hos en kompis och kollar tv. Jag sitter här och funderar på allvar att jag ska bädda ner och bara ligga och titta på tv eller läsa i min bok. Vad jag än tänker göra så kommer det att kännas bra. I morgon får vi väl ge oss ut och prova på de stora gäddorna. I alla fall jag, jag har några hemliga tips nu, fast de är svåra att bevara när konkurrenten sitter i samma båt. På jobbet började jag att prata om fiske och kräftor, då visade de sej att han var fiskepolis i " våran " sjö och han gav mej en hänvisning att utanför Rostö efter djupgraven där en hylla gick upp, där fanns stor gädda. I morgon tar vi fram sjökortet och styr ut mot ovannämnda ö.

Nu tar jag den...tvi, tvi, tvi...



"M:s fina aborre ifrån 2005" (testar bilder från mobila bredbandet)

Kommentarer

  • Gubben säger:

    Ha nu en riktigt skön semester! Det går att njuta även om det regnar (fisken är ju ändå blöt)!

    2008-06-14 | 08:43:26
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Mia säger:

    Gubben: Nu kliar det i fingrarna för gäddutmaningen, då började det att åska och regna. Det är 4 veckor kvar, så solen hinner fram...:-)

    2008-06-14 | 09:33:05
  • Pierre säger:

    På´t bara, finns ingen ursäkt under semestern att inte fiska.

    Jag längtar oxå efter min semester.

    2008-06-14 | 09:43:40
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här: