Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Fredag, 8 timmar på arbetet sedan semester...

Kategori: Vardag

Nu är nedräkningen inne på de sista timmarna, idag blir det lite småplock och beställningar. Jag gör finliret och går som alltid hem ifrån en arbetsdag med gott samvete. Viktor min "lille" kille snart 12 år, sitter hemma och väntar på att vi ska åka till husvagnen. Där har han sin sommarkompis, dom kan bada, läsa kolla tv och drälla runt en hel dag utan några större ovationer. Livet finns runt dem, ibland blir väl tillvaron lite långtråkig, men så är det för oss alla.

Kylväska, badkläder, varma kläder står på min kom-i-håg lista, på gubbens står det fiskegrejer, M 59, tjocka sockor och bensin till båtmotorn. Ja kvinnor och män är inte ett dugg lika. Jag hoppas att han inte fyller bilen med sina fiskeprylar som han brukar, för idag ska ca 10 krukor med sommarblommor med.

I morse när jag hämtade tidningen så slog en kyla emot mej när jag öppnade dörren. På digitala termometern lyste det  6, 6 grader, jag tröstade mej med att det var i alla fall inte ett minustecken framför.

Ja kära familj och ledighetskommite´ nu har ni en del att pyssla med under dagen, allt vad badkläder och Kalle Anka & co tidningar. Å Viktor, hallå, städa ditt rum och bädda sängen. Jag vet att du kan...

                                    

Kommentarer

  • Susanne säger:

    Hej Mia! Ha en underbar semester, jag hör av mig när jag har min...Så kan vi äta kräftor i husvagnen!?

    2008-06-13 | 20:49:01
  • Susanne: säger:

    Självklart ska vi äta kräftor...mums jag längtar redan. Så kan vi snacka lite skit åxås

    2008-06-13 | 21:23:25

Kommentera inlägget här: