Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Mycket kan man - Bara viljan finns...

Kategori: komik

Det är bara att ta tag i göromålen så beslut går till handling, det är inte svårare än så. Nu måste jag väl ha underlättat en hel del för maken när han ska ta över arbetet till semestern. Stenen är flyttad och trappan är färdigställd. Det är tur att man är ett rekorderligt fruntimmer i sina bästa eller "värsta" år. Hon kan tapetsera, lägga laminatgolv, hon kan snickra, göra upp planer och ritningar, hämta virke, och fiska. Jag undrar om M förstår vilket fynd han gjort. Ja jag tror det.

Nu ska jag visa hur en brädhög blev en väg upp till höjden:




"Snart är jag klar, tur man har en "bitch" till skruven, eller var det bits det hette?"



"Titta på bilden jag har byggt en suddig trappa, märkligt..."



"Min kärlekssång till dej..."

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Inte dåligt!

    Hade aldrig klarat av att bygga en suddig trapp. =)

    Men frågan är om man kan gå i den vid lite "lulliga" tillstånd?

    Ser man klart då? trappan alltså?

    2008-07-11 | 18:37:39
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Gubben säger:

    Du är för härlig!

    Den där M bör vekligen begripa vad han fångat (men han tänker väl bara på gäddor).

    Tur för honom dock att mitt "bäst före..." har passerats :))

    Trevlig helg till er bägge!

    2008-07-11 | 18:53:03
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Micke.S säger:

    Det gjorde du bra. Jag har då fått tag på ett rekorderligt fruntimmer jag eller om det var tvärsom;)

    Duktig är du i allafall och fiska kan du det vet jag,frågan är bara om du kan klå mig...men det skulle inte förvåna mig. Att tala om att "nu är det bara golvet kvar" vore väl att utmana ödet så det låter jag bli:)

    Kram på dig vi syns ikväll.

    /Micke.S

    2008-07-11 | 19:16:59
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Pierre: säger:

    Jag tyckte att jag var klar i knoppen när jag började bygga, sedan blev den så suddig. Nu får man klart en hel del beställningar på den här modellen så man får bygga på hela campingen. Men måste gör ett tillägg enligt arbetsmiljöverket med stadiga räcken.

    Gubben:

    Tack för kommentaren "Du är för härlig" sådana vill man ha, alltid:-)

    Nog tänker han mer på fisk än mej men jag har lärt mej leva med det. Men han ska på och känna på mina "gäddhäng" ibland...

    Föresten så finns inget "bäst före", allt har varit dugligt och snyggt sedan 1987.

    Trevlig helg och passa på att vila efter politikerveckan, du har verkligen legat i.Jag har gjort mången goa skratt åt dina inlägg. Suveränt. Tala om när dina samlade verk kommer ut. Då ska du få stå bredvid Arto. Pasilinna i bokhyllan, jag lovar. Du och han är "gudar"



    Micke Make:

    Tackar för alla förtroenden du ger mej, och alltid fria händer. Det är bara golvet kvar, ska vi säja till nästa helg är det klart? Jag är ledig Ons, tors...

    2008-07-11 | 19:33:05
  • Anonym säger:

    Klart gjorde jag fel på inlägget ovan. Det är inte postat utav Pierre utan av bloggägarinnan.

    Även jag kan göra fel...:-

    2008-07-11 | 19:34:49
  • Micke.S säger:

    Får väl säga som vi sa i lumpen,Orsa kompani lovar ingenting bestämt : )

    Om vädret tillåter och grejorna håller så bör det nog vara färdigt.

    /Micke.S

    2008-07-11 | 21:28:21
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här: