Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Idag ger jag f-n i att klaga...

Kategori: Vardag

Sol på en klarblå himmel, värmen som omger mej, semester. Allt här ute på campingen styrs utav vad jag har lust att göra. Inte ett enda krav ställs varken från mej själv eller någon annan. Just så här bra behöver man få unna sej emellanåt eller ganska ofta. För man vill ju inte göra som Charlott Pirelli, gå in i väggen 40 timmar.( Det har skrivits om det i de stora skvallertidningarne AB och Expressen).

Att vakna upp och höra att 12 åringen snarkar i andra änden på husvagnen, gå ut och göra en god kopp kaffe i det ännu svala förtältet, knäppa på datan och läsa morgontidningarna på nätet när skogsfåglarna kvittrar och långt bort i fjärran skriker kråkorna och bråkar för att någon rovfågel inkräktar på deras revir. Jag älskar den svenska sommaren då den är just så här. Idag finns det inget planerat, agendan är tom några dagar framåt.

M ringde och talade om att han vaknat, han skulle klippa gräset hemma (tack) och sedan styra ut hit till "Öa". Kanske vi kan utmana varandra idag, på lite fiske kanske. Eller ?
Vi var ute en sväng igår, då fick M en liten snipa, ingen höjning av sin ledarvikt. Då jag inte kan så mycket om gädda och hur och när de vill nappa (på mitt drag) så får jag väl googla lite om det. Det är ändå en konstig trend och den har varit genomgående under fisket i sommar och det är att har någon fått en gädda på ett grund så har det inte nappat mer på samma ställe. Då har vi fått byta plats.

Det som är skönt det är att jag älskar vatten av alla de slag och jag mår så bra utav att få vara på sjön då den är i flytande form. Faktiskt så kan jag bli så trött i båten ibland att jag kan somna. Där ljuger jag inte. Det är något som gör det sövande.

Nu återgår jag till inga måsten och lämnar bloggen för stunden...



"Se så´n stil hon har"...

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Passa på och njut, din semester är snart slut....

    DÅ BÖRJAR MINA 4 HÄRLIGA VECKOR. =)

    2008-07-03 | 16:17:19
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Micke.S säger:

    Det är inte utan att jag börjar räkna ner dagarna tills min semester börjar.En skiftpriod+ett nattskift sen ska det fiskas på allvar.

    Självklart så tar vi en tur på sjön om vi hinner innan jag börjar jobbet ikväll.

    /Micke.S

    2008-07-03 | 17:26:02
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Mia säger:

    Pierre: Nu har jag i alla fall fint väder, trögare med fisket:-) Jag låtsas som om jag har 8 veckor kvar då känns allt enklare...



    Micke: Du har ju alltid semester du:-)

    2008-07-03 | 20:10:05

Kommentera inlägget här: