Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Första solnedgången på bryggan i år...

Kategori: Vardag

Detta var första kvällen i år som jag fick sitta ner på bryggan i sommarvärmen och se på solnedgången. Den var sej lik, men man kan se sen hur många gånger som helst. Inget slår den svenska sommaren, när de fina sommarkvällarna kommer då är njutningen optimal. De varma kvällarna på bryggan är de kvällar man ser fram emot. Micke var nere och metade upp löjor som han ska ha till sitt morgonfiske, det fisket hoppar jag för jag känner att jag behöver en lagom sovmorgon. Men mot kvällningen då är jag fit for fight igen. Då ska jag kämpa upp gammelgäddan.



"Här står M i solnedgången. En riktigt romantisk bild..."

Äntligen är jag ledig två dagar och jag tänker bara njuta av de här dagarna. Några båtturer blir det, och kanske några dopp i sjön. Men där tvekar jag eftersom jag har blivit en badkruka på gamla da´r. Jag har ingen aning om varför jag blivit det.




"Solen går ner över Ösjön..."


Nu ska jag gå in i husvagnen och dra ner rullgardinen, zappa på tv- dosan och se om det går någon ryslig deckare på någon kanal. Det är så mysigt att ligga och titta på en riktig nagelbitare och försöka luska ut vem som är den skyldiga. Nästan alltid har jag fel, men vadå när reprisen går då vet man förhoppningsvis vem den skyldige är.
Först ska vi värma några marinerade tunna revbensspjäll och avnjuta lite vitlöks baugette, titta på varandra i värmeljusets sken och konstatera att vi älskar varandra trots att vi är alldeles oranga runt våra munnar av köttets marinad. Jo det där lät snuskigare än vad som jag menade men det är bara att svälja för det här är min blogg.

Go´natt och skitfiske på er allesammans.

Kommentarer

  • Jari säger:

    Klockan är 23.06 och jag blir hungrig som f...n när jag läser ditt senaste inlägg. Ha en trvlig afton, mitt herrskap.

    2008-07-25 | 23:06:32
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Mia säger:

    Jari: Ät Pöjk så du får lite kött på benen.

    P.s Jag hörde att du besökt vår "termos", välkommen tillbaka. Fint drag M fick, hade dom inget tryck men Titanic?/ Ha en solig dag..."argbiggan"

    2008-07-26 | 09:57:15

Kommentera inlägget här: