Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Växeln hallå, hallå...

Kategori: Vardag

Telia, du sköna telefonbolag. 
 Du ger mej små utslag och en del obehag.
Graham Bell nu är du så snäll,
och fixar detta tills i kväll.

Igår kväll ringde maken till min mobiltelefon ifrån sitt jobb på SSAB och undrade varför han inte kom fram på den fasta telefonin, som det så fint heter. Det trodde han att jag kunde ha ett svar på, men icke. Dom sa: "Samtalet kan inte kopplas, försök igen senare" Nu är det senare eller rättare sagt tidigare än vad klockan var i går. Och kvar sitter människan och tjatar om senare.

Då tänker jag som det tekniska oraklet man är, att gå in på deras eminenta hemsida och vips så är allt klart. Man tror att man kan bränna iväg ett mail och så är det hela löst. Nej jag skulle klicka på fast telefoni, vidare till felanmälan. Allt väl så långt, dom hade en flik där man fick skriva i telefonnummret , klicka nästa och vänta...Det stod i rutan."Tjänsten är förnärvarande överbelastad. Försök igen senare.." .

Jag skulle då skriva ett mail till kundtjänst, men det går tydligen inte. Och att ringa på telefonen är som sagt omöjligt. Varför ska allt vara så förbannat krångligt. Nu måste jag få tag på en telefon för att försöka att lösa problemet. Och att komma till Telias "kundtjänst" är ett virrvarr av knapptryckande och digitala röstmeddelanden så man blir lätt tokig. Tekniken har snårat in sej i en fälla.

Tacka vet jag när man var liten och hade två ärtburkar med ett snöre imellan, då fick man åtminstone kontakt. Kontentan av detta har blivit att en del söker mej på mobiltelefonen, och man hör en liten misstro som om att jag inte har betalt räkningen. Det känns konstigt att mina vänner litar mer på Telia, än på mej.

                                                                                

Kommentarer


Kommentera inlägget här: