Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ludvika- Borlänge- Ludvika- Borlänge- Ludvika- Borlänge...

Kategori: Vardag

Det är helt otroligt att så fort jag ska göra något som avviker ifrån min normala vardag, då blir det så otrloligt komplicerat, och situationen blir alldeles mer  besvärlig än annars.

Som rubriken säjer har jag helt frivilligt blivit en pendlare för två veckor, vädret har varit för jävligt rent ut sagt. Snö, halka, snömodd, dålig sikt, dimma, snörök och rädsla. Man kör den stora riksvägen med andan i halsen, sitter på helspänn så att träningsvärken sitter i kroppen, här och där.
Varför ska det bli vinter just nu och hela tiden, ja säj det. Ser ni en snigel efter Ludvika vägen då är det jag.

Annars så blir det ett fint byggvaruhus ut mot Gonäs. Martin Timell och Roomservice, samt alla heminredningsprogram sätter renoveringsgriller i folks huvud. Jag tror att alla håller på att renovera ihjäl sig.
Först jobbar dom för att få ihop pengar, övertid, undertid, mertid och urtid. Efter åker de hem och spacklar. River vinden, eller dränerar allt.

That´s life, ja och i morgon blir det Ludvika igen...sen kommer väl "Gudrun" den stora stormen vecka 3, ingenting är omöjligt ...

                                                                                         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: