Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Kick on, istället för off...

Kategori: Vardag

Ja nu vill jobbet att vi ska få mer av motivation och blir goda ambassadörer och ett ansikte utåt. Den coachingen tänker jag inte alls nämna så mycket om i inlägget, nåja kanske lite då. Jag behöver nog inte gå en coaching för att hitta att andra människor har en värdegrund. Den egenskapen fick jag nog med i modersmjölken. På jobbet menade dom att man ska ha kul, det ska vara trivsel och då får man resultat. Så långt är jag med, men om en arbetsplats har vänt de tre orden då. Hos oss räknas resultaten först och främst, sen vet jag inte. Mycket handlar om ledaren i ett team. En bra ledare och organisation, och bra stämmning skapar trivsel. Att få ha eget inflytande till viss del skapar stimulans och man växer i sin roll. Hos oss bestämmer en och de andra utför. Nu skulle jag inte vara negativ så jag avslutar coachingen där..

Det roliga i dag var att se alla 190 stycken kamrater ifrån andra  håll i landet, en del känner man ifrån olika kurser. Det var roligt att träffa er ifrån Västerås, som var med i Ludvika. Jag har tyvärr glömt vad ni heter, men sån är jag. Hur som helst var det kul. Jag förstår att ni längtar till Ludvika och får stuva i hyllorna bäst ni vill. *gapskratt*

Resan hem på tåget var rolig, Karins stol som hon satt i brakade, så hon försvann 15 centimeter neråt golvet. Där satt jag bredvid en liten Karin och trötta som vi var, vi fyra som satt runt bordet, då blev det ett garv. Det blev ett otroligt långt skratt som till slut smittade av sej till andra resenärer. Detta var den absoluta höjdpunkten idag, enorfinerna fick sej en riktig chock.

Nej nu är det kvällen och i morgon väntar ljuvliga Ludvika med allt vad det innebär. Jag riktigt längtar till Lennart,
K1, K2 och K3, en ny dag med nya strapatser och överaskning.

Nej nu kick offar jag mej i Sängen.

                                                                            

Kommentarer

  • Gubben säger:

    Dagarna innan jag gick i pension var jag med på en "kick-off". Rätt kul. Tog det med en klackspark och som en "Kick-out"...
    :)

    2008-01-30 | 12:24:18
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Leif Lindström säger:

    Smått religösa tillställningar dom där kick-off dagarna. Har varit med på några där jag provat min innovativa förmåga och ställt frågor utanför kick-off manualen. Det har alltid slutat med anklagelser om ilojalitet och påpekanden om att lägga sordin på den "goda" stämningen. Kom ihåg att det alltid är för sent och vissla när läppen är borta.

    2008-01-30 | 16:51:33
  • Mia säger:

    Gubben: Ja du verkar ju ha det alla tiders i skogen, där det händer. Verkar ju vara rena maffian som styr. Kick
    out är väl när man spelar boll ute?

    Lindström: Ja det var en väckelserörelse med halleluleja, föreläsaren hade gjort tandblekning...Å så jag i allt detta, tiitade blygt ner i golvet...eller tyckte jag att det var pinsamt? Jooooo...

    2008-01-30 | 18:33:57

Kommentera inlägget här: