Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Öring & Skarpsås...

Kategori: Mat

Igår åt jag något så sagolikt gott att ord inte finns, och snålvattnet har vikit hädan för en tid. Jag blir fullständigt euforisk när jag får smaka något så läckert.

I förrgår var min gubbe ute och pimplade på isen vid Rämen, där tog han rätt på ett par fina fiskar. Dessa juveler ligger nu  i min mage, en stund till . Förut läste jag Gubben vid Rämens blogg, att han ätit öring med skarpsås och jag blev otroligt nyfiken på denna skarpsås, som jag aldrig hört talas om och naturligtvis då aldrig ens smakat på. Han gav mej namnen på ingriedienserna, så idag har vi verkligen njutit. Fisk är min favoritföda, eller allt som kommer från hav eller sjö, och som grädde på moset få en god sås till.

Denna gastronomiska upplevelse ska jag ånyo få åtnjuta idag då jag öppnar min matlåda.
Så nu Gubben i Rämen, ladda bössan och vakta sjön annars kanske M tömmer den på fisk.

Tack för tipset "Gubben"...

                      image121

Kommentarer

  • Gubben säger:

    Strålande Mia!
    Ammie var orolig för att hon inte gav några mer anvisningar men jag var övertygad om att du skulle smaka dig fram till något bra.
    Annars är jag inte orolig för fiskbeståndet. Även jag brukar få mig några delikata bitar då och då...

    2008-02-07 | 11:27:50
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: