Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Min arbetskamrat Stefan...

Kategori: Allmänt

Även denna vecka har jag pendlat mellan Ludvika och Borlänge, men nu är jag ledig i helgen och det känns skönt. Nästa vecka gör jag den sista veckan där nere och även om det har varit roligt, så har resandet varit jobbigt. Vädret under min pendlingstid har varit det sämsta under vintern. Denna vecka har min eminenta arbetskamrat Stefan kört.

I alla fall har jag haft alla väder under denna period, Snö, regn, snöstorm, storm nederbörden har kommit uppifrån och nerifrån, den har överaskat från sidan och från backen. Det har också varit halt med stora inslag av snömodd. Vi svenskar ska då alltid prata om väder. Det drabbar oss varje dag.

Min kollega Stefan berättade att han brukar läsa min blogg ibland, men han tyckte att jag skrev för lite om honom. Så jag tänker omnämna denna trevliga Gustafsbo nu. Han och jag kan föra ett samtal som flyter på, vi snackar om samhälle och om familjen. Vi berättar roliga episoder ur våra ungars liv. Ja Stefan är en lättsam kille att ha att göra med, han är alltid glad och trevlig. Stefan är även väldigt vetgirig, och kan en hel del. Men att värva honom till partiet har inte gått så bra. Jag undrar om han ändå inte är lite sugen att en dag få äntra talarstolen i kommunfullmäktige.*s* Det var synd att jag inte hade något kort på honom utan jag sätter in en bild på en karta av Dalarna.

Om Stefan vill kommentera nu så går det bra. Det går ypperligt att han kompletterar inlägget med att sjunga ut.
Du Stefan kör försiktigt nu när du ska köra till Stockholm. Du är bäst...


                                                                      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: