Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Vi komma ifrån FRA, aske daske da...

Kategori: Sant eller Falskt?

Inte vet jag vad som händer i en data maskin, men könstigt är det då. Antingen fungerar det eller så fungerar det inte. Det är inte någon spekulation utan ett tydligt konstaterande. Våran stora data, bara mörknar och vrålet ifån datamaskinens fläktsystem göre sig hörd. Hårddisken verkar vara okey, men det är nog Windows som har havererat. Eller så har sonen bränt alla motstånd, halvledare eller lödningar med sitt spelande. Tanken på att FRA stängt ner maskinapparaten har även funnits då man har en del kontakt med politiska figurer. För visst förekommer det att jag skickar e- mail till partianslutna kamrater, troligen har FRA listat mej nu..

Då sätter jag mej vid min laptop, som det så fint heter (det låter som ett BH märke) med mitt mobila bredband. När jag hade skrivit två rader på inlägget ovan, då hoppade det ur. Visst är det så att Stig Synnergren eller vad han heter sitter och kollar mej nu? Eller så har jag fått en släng av förföljelsemani...Troligen inte, troligen aldrig på ti´n....

Är jag en fara för riket? Jag en liten tant på 1,62 nåja ganska vass i käften men ytterst ödmjuk i samtliga lägen. Kan jag som handelsanställd sätta demokratin ur spel och vara en terrorgangster, med ett fiolfodral. Troligen inte...
Fast visst kan jag kämpa för det jag tror på, men är inte alls farlig. Inte heller röstar jag på alliansen, den dagen omdet skulle finnas minsta indikation åt det hållet, då har jag bett mina nära anhöriga att binda mej varje val och absolut inte släppa ut mej så jag skulle nå en endaste valurna som finns placerad i Sveriges vallokaler, så det så..För då är det färdigt med den lilla tanten på 1,62. Då har det slagit över och det måste beställas mycket botande medicin ifrån de bästa Apotek som finns.

Vad vill jag med detta inlägg egentligen, tja va fan vet jag..Kanske bara tala om för mina mail kamrater att ni får skicka all e- post tills vidare på min Hotmail adress. Villigt måste jag erkänna att den adressen låter löjlig i folkmun, där den avslöjar mitt mellannamn, men Bråkmakargatan finns inte med...

Så skicka mailen till [email protected], jag höll på att skriva mialotta39$hotmail.com men var kom dollar ifrån, troligen en knapptryckning och tankar på rikedom, snart kanske de anhöriga binder mej.

På denna lördagsmorgon så ber jag att FRA lämna mej ifred, låt mej få ha min Lap Top och mitt Windows ifred, jag är blott en och sextiotvå...



"Skondalsmasten"

Kommentarer

  • FD.lc säger:

    Jag har fått lära mig att det inte är storlek eller bredd som gäller. Blogga på du!

    2008-08-23 | 14:58:52
  • FD.lc säger:

    Jag har fått lära mig att det inte är storlek eller bredd som gäller. Blogga på du!

    2008-08-23 | 15:00:28
  • FD. lc säger:

    Nu har den häringa apparaten börjat EKA .

    2008-08-23 | 15:03:33
  • Mia säger:

    FD.lc: Detta må jag kalla hat trick eller vad det heter, tre på raken. Nytt olympiskt rekord...

    2008-08-23 | 16:46:33
  • Gubben säger:

    FRA ska du se upp med och se ner på från dina 162 ettriga centimetrar.

    Vad blev ditt gäddrekord?

    2008-08-25 | 18:17:11
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Mia säger:

    Gubben: Tävlingen pågår tills båten åker upp.

    Det brukar bli i september, vi har satt sista september som slutdatum.

    Micke 2,8 kilo-Mia 2,3 kilo alltså jag ligger tätt tätt ätter. Fast nu ska vi räjsa som bara den, för gäddorna är på hugget. Synd bara att vi är lediga så sällan tillsammans. Det blir nog Mickes räddning:-)

    2008-08-26 | 07:55:44
  • Micke.S säger:

    Ha ha,vi kan ju gå ner till älven nån dag efter jobbet om du vill(törs)....

    /Micke.S

    2008-08-26 | 08:56:04
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här: