Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Varje morgon känner jag mej som chefsredaktör...

Kategori: Kultur

Varje gryning vinter, vår sommar, höst och vinter knatar man ut till brevlådan för att hämta sin morgontidning. Vädret växlar efter årstiderna även frisyr och morgonhumör. Det finns gånger man skäms att hälsa på grannen för frisyren har ett vilt utseende och klädstilen är den som man för stunden har tillgänglig. De sista man vill träffa är grannarna när man har  denna mundering.

Varje morgon ser jag ut och känner mej som Göran Greider (Chefsredaktor på Dala Demokraten) i all min prakt. Håret står på ända, rätt ut, pekar rakt upp, joggingbyxor med "knän" på, sedan lånar jag gubbens x-large rutiga skjorta med varmt ludd i och på fötterna hans stora kängor. Jag har inte kroppsbyggnad som Greider men resten är likt. När tidningen är hämtad och kaffet är islaget i sin kopp då sätter jag mej vid datan och läser tidningar och värker fram ett blogginlägg. Greider brukar göra en kattdikt eller något sådant, men jag har inte det intresset.

Det finns ingen bild ännu på mitt lookalike liv, och det finns heller ingen helbild på Greider i sin prakt men ni får tro på mitt ord. 

Ps: Jag har hår på hela huvudet som virvlar ut...

                                                                            "Klicka på Göran för större bild"

Kommentarer

  • Jari säger:

    Du behöver inte ens träffa dina grannar för att de skall veta hur du ser, de ser dig utan att du märker det. För ett tag sedan köptes grann huset av ett genomtrevligt par från Holland, när deras söner var med till sverige sist avslöjade en av sönerna genom att veta vilken färg det var på min frus, och mina döttrars morgonrockar att han sett dom vid postlådan. Grannar har stenkoll, jag lovar.

    2008-04-04 | 14:09:48
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här: