Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Vackraste skogen heter den med Bok...

Kategori: Miljö

Under en period i mitt liv bodde jag i Småland i en håla som heter Markaryd. Där blev jag kvar i 8 år, sedan blev det Dalom igen. Det finns en enda sak som jag saknar, och det är den fantastiskta våren med Bokskogen som vaknar. För någon som inte har sett en Bokskog om våren är det svårt att förklara. Det är ett magiskt ljus, det finns en trollsk stämmning och den är så vacker. Första gången jag trädde in i en sådan skog trodde jag inte mina ögon. Här i Dalarna finns inga skogar istil med dessa. Men visst har väl vi fina skogar också, men inte i den klassen.
Skogarnas  Rolls Royce heter Bok.

                          image205

                          "Man går in i skogen och i minnet finns man alltid kvar där"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: