Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Och tåren rullar på min kind, och tårarna rullar...

Kategori: Allmänt

En kväll som den här går i vemod och en otrolig sorg, ett barn har blivit bragt om sitt liv, funnet nergrävd i en grop. En liten flicka som hade hela livet framför sej, som var ovetande om det onda som finns här runtomkring oss. En familj har blivit bestulna på sitt älskade barn.

Det finns så mycket ont och oförklarligt att jag saknar ord att uttrycka mej med.


En familj i Falun, som sedan åtta år väntat på att få höra vad som hänt sin dotter och syster har idag fått veta vem som mördade henne den där juni kvällen . Det som dom befarat är idag sanning. Men nu kanske sorgen kan gå in i ett annat stadie.


En kväll som denna tänder jag två ljus och lider verkligen med familjerna. Att tycka och anse har jag ingen ork att göra. Jag fylls av en matthet, en maktlöshet en otrolig ilska att människor inte kan lämnas ifred. Att inte vi ska kunna gå på våra gator utan att känna oro och misstänksamhet. Ska vi behöva få den känslan att vi inte kan lita på någon utom de närmaste.


Vi måste pumpa våra barn ifrån de är små att de aldrig ska följa någon okänd, vi vågar inte lämna dem en sekund utan uppsikt. Vem tar sej rätt att skända och döda och ta våra barn ifrån oss. Jag fattar inte att de inte inser hur sjuka de är. Jag fattar inte att de inte ens försöker få vård. Jag fattar inte att de tror att de är fullt friska. Egentligen fattar jag ingenting.


Ljusen får brinna denna kväll den 13 April för just Engla och Pernilla. Jag ger er en tanke.

Till mina egna barn säjer jag  "Jag älskar er mycket, och jag ska skydda er med mitt eget liv".


Nu rullar tåren på kinden...

                           image204

Kommentarer


Kommentera inlägget här: