Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Uppåt väggarna...

Kategori: Vardag

Det finns en annan hysteri som utvecklas så här innan jul och det är renovering och fixa till hemma. Det är Timell och Ernst "Barfotabarn" Kirschsteiger som smittat stora delar av befolkningen. Jag träffade en gammal bekant, som jag har länkat till nere på sidan. Halvars huvudsaker, heter hans blogg. Han kom in på mitt jobb i förrgår och skulle göra diverse inköp till sin skrivarstuga. Halvar hade äkta blåsor i sina författarhänder, skavsår efter hammare och skruvdragare... Renoveringsbehovet verkar stort i stad och i by.

Jag själv har ledigt i en vecka nu, några lediga dagar och semester, idag startar tapetseringen av sovrummet. Det är lyckligtvis det sista rummet i en 2- årig följetong. Nya golv, nya tapeter och nya möbler. Så nu börjar den sista fasan, jag ska inleda förarbetet alldeles efter jag skrivit bloggen.

Jag har valt en tapet med mönsterpassning, även ett laminatgolv i ek. Det blir tjusigt som tusan, när det blir klart.

Jag ska försöka att hinna med bloggen i röran, även stakar och tomtar skall upp i fönster och vråer, denna vecka är räddad. Den blir galen och en del saker hamnar nog uppåt väggarna.


                                                                                     

Kommentarer

  • Anette säger:

    Själv har jag en man som skickade iväg dottern på utflykt med en c-vitamin brus i en flaska....

    2007-12-01 | 11:54:54

Kommentera inlägget här: