Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Spelet...

Kategori: Allmänt

Den poetiska ådran började klia likt en åldrings åderbrock...

Dina ögon är kalla som Antarktis is,
ibland andas din kropp som en sommarbris.
Kylan är kall, värmen är sann
kom håll mej hårt så hjälper vi fram varann.

Pusslet vi lägger. när ska det bli klart?
Är det jag som ska lägga alla bitar redan från start?
Känslornas gåtor är svåra att finna,
ibland då är det jag som ska vinna din sans.

Jag värderar min frihet lika mycket som måsen,
jag svävar högre och högre, finner alltid dyrken till låsen.
Vit och fri följer bara med vinden, skygg om natten
när tårar sveper över kinden.

En dag ska jag riva alla hinder, rasera alla murar.
Springa fort tillbaka till friheten , där inget spel lurar.
Ändå känner man sej som ett hån,
kulan rullar i rouletten, kommer aldrig där ifrån.

Vad leker du för lek, vad spelar du för spel,
du vinner ju jämt fastän du spelar fel.
Gå, gå, gå, gå vidare mot gå, inkassera din framtid.
Det är ett ett spel för två

Jag vet att sanning är vit och lögnen är svart.
Det finns skuggor som hotar när det är natt.
Det finns alltid en väg ut om du försöker,
vara ärlig mot dej själv, men aldrig för säker.

Mia Jäverling

                                      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: